Bivrost-cocktail.
Annonselenke Denne cocktailen passer som en drøm nå i juli! (glassene finner du her) Oppskriften er enkel, trykk på bilde, ikke bli skremt av den hjemmelagde sirupen, det tar ikke lang tid.
Annonselenke Denne cocktailen passer som en drøm nå i juli! (glassene finner du her) Oppskriften er enkel, trykk på bilde, ikke bli skremt av den hjemmelagde sirupen, det tar ikke lang tid.
Jeg skal dele flere oppskrifter med dere med Bols eggelikør og Galliano fremover, men jeg tenkte jeg skulle begynne med disse to som jeg lagde i påsken som var (de er flotte uansett årstid). Dette er Easter Bunny: 3 cl Bols Advocaat 1 cl Bols Banan 2 cl lys rom Rist alt med is i… Les mer Egglikør og galiano.
Annonselenker I år feirer vi Valentines med disse Meir cocktailene (les mer om MEIR i siste Vin&Brennevin, bladet finnes digitalt)! «Velger man først å gjøre ekstra stas på den man er glad i, kan man gjerne starte med en liten cocktail før maten for å sette tonen for kvelden. En rosa akevittbasert cocktail vil være… Les mer Valentines med MEIR!
Det blir mye øl, vin og tung mat i jula. Jeg vil derfor anbefale en sour for å renske ganen, om du bruker akevitt, gin, whiskey osv. får være opp til deg! (glass her) Her er oppskriften: 2 cl valgfritt brennevin 2 cl Sukkerlake 2 cl Sitronsaft 1 Eggehvite Tørrist alle ingrediensene i en shaker, rist så en gang til med isbiter… Les mer Ta en sour i jula.
Annonselenke Hva med en enkel og varmende høstcocktail? Speyside Sunset er deilig i solnedgangen. (Glasset finner du her) Over en stor isbit heller du 4.5 cl Whiskey, gjerne fra Speyside, 2.5 cl Tia Maria og 2.5 cl campari (gjerne infusert med kakaobønner noen timer først). Deilig!
Annonselenke Husker dere påsketipset dere fikk med den italienske likøren Brancamenta? Her er enda en cocktail å teste med Brancamenta: El Lingüista! Cocktailen er ikke hvilken som helst cocktail heller, det er vinnercocktailen under Norwegian Bacardi Legacy 2018 og er lagd av Carl Wiman fra Himkok! (Glasset finner du her) Du trenger: 5 cl lagret… Les mer Fredagscocktail: El Lingüista.
Annonselenke Ukens cocktail er en gammel favoritt med en ny tvist, en Manhattan med Earl Gray sirup! (Glasset finner du her) Du trenger: 5 cl whiskey 2 cl rød vermouth 1-2 cl Earl Gray sirup* Noen dråper bitter Hell alt over en stor isbit. *Earl Gray sirup lager du ved å koke opp 1 dl… Les mer Fredagscocktail: Manhattan med en tvist.
Julen er over, men kulda er fortsatt satt inn (dårlig forsøk på humor). Da er det deilig med en rødvinscocktail foran ovnen, det syns hvert fall musemor! Dette er Red Rover: (glasset finner du her) Du trenger: 9 cl rødvin 3 cl mørk rom 2 cl bringebærlikør eller annen likør Hell alt over en stor… Les mer Fredagscocktail: Red Rover.
Annonselenke Det er noe classy med å servere en aperitiff som start på en hyggelig aften, og nå i desember regner jeg med at folk planlegger opp til flere trivelige kvelder. Her er en egenkreert cocktail basert på tyttebær og akevitt! (Dette er egentlig et champagneglass, det finner du her) Til en drink trenger du:… Les mer Fredagscocktail: tyttebæraperitiff.
Annonselenke Da var det den siste fredagen i november, den siste fredagen før vi går inn i julemåneden desember! Da vil jeg gjerne komme en passende cocktailanbefaling, en selvkreert Calvakos! (Glass som tåler og holder på varme finner du her) Du fyller et glass (som tåler varme) med 4 cl calvados, 3 cl cointreau og… Les mer Fredagscocktail: Calvakos.